Monthly Pic

 

‚Access denied‘ by Stefanie Seidl, 2018

 

United Bommel, 2014 von Henning Bock, http://www.henningbock.com/
Konzept: Silke Baltruschat 

‚Cafe Casais’ Portugal aus der Serie Cafes, 2019

‚mein Haus, mein Auto, mein Zaun‘. 2018  by Stefanie Seidl

Untitled by Fette Sans, 2013, http://fettesans.com

autumn

Spätsommer 2018, Stefanie Seidl

VanessaEnriquez_Untitled_2018_Berlin

„Untitled“,  2018 by Vanessa Enriquez 

kl-ready when you are_Sonya Schoenberger

ready when you are, 2018 by Sonya Schönberger 

Photo of the week kl

„Wo das Herz wohnt…“, 2018 by Martin Schepers

foto der Woche Mise en Cadre I

‚Mise en Cadre I‘, analogue black and white print, 60 x 50cm, 2010. by Sinta Werner www.sintawerner.net/

ghost tree (1200pxl)ghost tree (2018)  by Christian Meyer www.christianmeyerphotography.com

spinne klein“sloppy spider” by Stefanie Seidl, 2016  www.stefanieseidl.com

2012 11 02ohne Titel von Ruben Accou  2012  http://raccou.com

 

MHRohde--oestreichDoppelbettTitel: „bedstory“ (2007) von Michael Rhode 168 x 200cm, 3+1 a.p. pigmentierter Ink-Jet-Print auf Alu-Diabond,  www.michael-h-rohde.de

 

ce n'est pas un désert 1Titel: ce n’est pas un désert, 2016, Archival Pigment Print, 40 x 56 cm (Edition 5 + 2 APk) by Astrid Bush

 

Schacht_grenzhaeuser‚Schacht’, 2010 aus der Serie Pyramide von Nathalie Grenzhaeuser (Lightjet Print, Diasec Face matt, Aludibond, 120 x 160 cm, Edition 5 + 2 AP) www.grenzhaeuser.com

Nathalie Grenzhaeuser arbeitet im Medium der Fotografie. In ihrer Arbeit setzt sie sich mit der Wahrnehmung von Landschaftsräumen auseinander, die sich in einer Situation des Übergangs und anthropogener Veränderung befinden. Ausgehend von der Geschichte und den topografischen Eigenheiten der Orte, gilt ihr künstlerisches Interesse vor allem den unterschiedlichen Vorstellungen und inneren Bildern, die diese Räume entstehen lassen. Nathalie Grenzhaeuser arbeitet mit analogen und digitalen Bildtechniken. Auf der Basis mehrerer fotografischer Bildskizzen eines Ortes konstruiert sie die Perspektive und die Sicht auf die Orte, die sie fotografiert, neu. Sie untersucht die Gestalt und Beziehung der einzelnen Bildelemente zueinander. Durch ihre Art der Darstellung lenkt sie den Betrachter auf für sie wesentliche Zusammenhänge und Fragen im Kontext der Orte. Stilistische Mittel wie der Fake und das bewusste Arbeiten mit fotografischen „Fehlern“ im Bild dienen ihr dabei,  das Sichtbare mit dem Unsichtbarem, teils nur atmosphärisch Greifbarem zu verflechten und visuell erfahrbar zu machen. 

aktuelle Ausstellungsbeteiligung:  Ideal und Wirklichkeit, Galerie Wolfstaedter, Frankfurt Main

 

PastedGraphic-1‚Untitled’ Fotografie, aus der Serie Composition (Composition 05), 2016 30 x 30 cm, mennoaden.com

Bei Menno Adens Serie ‚Composition’  handelt es sich um lotrecht abfotografierte Segmente eines Turnhallenbodens. Bei der hier abgebildeten Fotografie handelt es sich um den Deckel einer kreisrunden Bodeneinlassung mit den darüber geklebten Spielfeldmarkierungen. „Durch das Herauslösen dieses Details aus dem Gesamtzusammenhang des Spielfeldes entsteht eine neue Erzählung mit einem neuen Regelsystem, bei der der versetzte Deckel zur visuell-poetischen Stolperfalle wird.“ (Katrin Seemann). Interessant zu erwähnen sei noch, dass die Serie in Berliner Turnhallen fotografiert wurde, in der bis vor kurzem Flüchtlinge untergebracht waren und der Deckel auch zur inhaltlichen Stolperfalle werden kann.

 

IMG_3736KlWeb‘Near the Market in Vracar, Belgrade‘ 2012, von Benjamin Renter www.renterphoto.de

 

hirsch‘Hirsch’ ( ‘deer’ ) by Dongwhan Kang

 

aus der serie fabrik 2klein
“ohne Titel” aus der Serie FABRIK von stefanieseidl

 

Tal BarelWhiteRoomTHE WHITE ROOM by Tal Barel from the series ‚Sarcophagus’  www.talbarel.com

 

Sgt F de Bruin, Dep of Prisons Employees, OFS, 1992‘Sergeant F de Bruin, Department of Prisons employee, Orange Free State‘, 1992 from the series Platteland by Roger Ballen www.rogerballen.com

Roger Ballen’s  strange and extreme works confront the viewer and challenge them to come with him on a journey into their own minds as he explores the deeper recesses of his own. For almost two decades Roger Ballen has been photographing in the South African countryside, searching for aesthetic symbols to convey a sense of the place and the people.
The series Platteland was born of the profound irony that despite the political privilege apartheid had bestowed on whites, in the physical heart of the land there is inescapable testimony to the failure of the regime even to secure the well-being of the privileged minority.
Many of those people the photographer encounters feel strangled by poverty and preconception, rejected and downgraded. Above all else, most are severely alienated by the radical changes taking place in the society around them. In these powerful and riveting images. Roger Ballen penetrates a world that had previously been shrouded under the mantle of white supremacy.

 

26_Christmas_edit_2from the series: Neither For Me Honey Nor the Honey Bee  by Allison Barnes www.allisonbarnes.net

Neither For Me Honey Nor the Honey Bee depicts encounters, collections and details that examine intimate spaces and the participation with Place. Through still lives and natural occurrences this series considers the ways in which our personal histories become aligned with the history of a site. Displayed as gelatin silver contact prints, enlargements and postcards, we engage with photography and language as gestures to recognize that the experience of one terrain and the perception of another are physical.
Allison Barnes is a Chicago based photographer, printer and writer. Her images and essays often focus on the themes of topophila, exploring the relationship between Space and Place. She is the co-founder/owner of Great Northern Labs, an analog darkroom and publishing platform based in Chicago.

 

MarkAdams_StrangeronTrain_01Strangers on a Train  #01 (Manchester to Swansea) 2014 by Mark Adams  https://markadamsimages.wordpress.com/
Mark Adams is an English photographer and academic. His practice explores themes of travel, nomadism and landscape within the documentary mode of photography. His work has been exhibited internationally in galleries, museums and public spaces and published in journals on photography and art. Publications include Next Level, Der Greif, Art Monthly UK and Café Royal Books. He is currently represented by Millennium Images and working on a practice based PhD which explores the generative activity of walking as a prime motivation for taking photographs, aligning the pictorial conventions of photography with a phenomenological experience of place.
Mark is lecturer in Photography at the University of Bolton, Greater Manchester. A solo show of his landscapes will open at the Bradford Industrial Museum in West Yorkshire, England in November 2016.

 

Fenster‚Frau zieht sich um‘ aus der Serie Fenster by Nika Radic`, 2008 www.nikaradic.com

 

Frank Biringer12Aus der Serie „Something and Nothing“ , Norwegen, 2011von Frank Biringer

 

den Ort verlassen aus der Serie Marocco‚den Ort verlassen‘ aus der Serie Morocco von Stefanie Seidl

 

Menno Aden_Untitled (Anonymous I) Menno Aden, untitled, from the series ›Room Portraits‹  www.facebook.com/menno.aden.artist/?fref=ts
www.mennoaden.com
Menno Aden was born in Weener, Germany, in 1972. He studied at the university of Bremen. He became known with his unusual photographs of spaces from the ceiling perspective. For the series ›Room Portraits‹ Menno Aden flattens the interiors of real living and working spaces into 2D scale models by stitching together 10 to 1,000 images taken from above by remote control. The technique is akin to removing the ceiling and replacing it with a scanner. The results reveal hidden symmetrical compositions and the way the (absent) inhabitants exist in their enclosed spaces. The views into private homes and secret retreats bring up associations of the ubiquitous observation camera. The notion of surveillance is systematically played out by Aden to hint at society’s voyeuristic urge that popular culture has made mainstream.

 

week 95 ALIENS „Aliens“, Tel Aviv 2016 by Stefanie Seidl

 

Olga 2010 08 (1024)
OLGA by Benoit Chailleux from the series ‚interiors II’ www.benoitchailleux.com

kamin

Schkopau, Saalekreis, Sachsen-Anhalt (2013), from the series ‚In Pursuit of the Object, at a Proper Distance‘ by CONOR CLARKE  www.conorvonclarks.com

 

untitled
‚untitled’ by Sebastian Alten http://www.zum-quadrat.com/

 

Saskatchewan Barn no.3
‚Saskatchewan Barn #3‘ from the series Irregularities (2011) by Basil Al-Rawi

Abnormalities of form introduce perceptive aberrations, rendering a certain kind of uncanniness. Photography’s propensity for illusion heightens this optical deception. This series seeks out man-made structures in stark relief with nature and which have become anomalous to their primary form. These peculiarities, when framed by the lens, take on a sculptural form and reveal nature’s hand in shaping interventions we’ve made on the landscape, and thus their inherent transitory condition.

 

teenies Brighton
Teenies, Brighton 2007 by Stefanie Seidl www.stefanieseidl.com

 

Peter Langenhahn_Basketball1200px
Peter Langenhahn, Titel: Basketball, 2010, Zeitwinkel – Series, Diapositive, Lightbox, 100 x 200 cm

 

sleepwalker_lost_in_dream_4_and_5_net
no 4 and no 5 from the series ‘Sleepwalker ’ (Lost In Dream), 2009

 

eintauchen3-1
aus der Serie Eintauchbilder von Marco Schuler www.marcoschuler.net

 

phil, week 86
Madonna and child by Phil Grey, 2015, http://philipgreyf64photography.co.uk/

 

010611
‘Das Licht am Ende des Tunnels‘ by Moritz Frei, aus dem Archiv der Kunstwerke des Tages. www.moritzfrei.com

 

Yoko Ono & John Lennon neu 004
Yoko Ono and John Lennon, 2010 by Andre Simonow www.andresimonow.com

 

sultan mauerjpg
workers, Casablanca by Stefanie Seidl

 

Liverpool,week82
North-Liverpool, 2010 by André Simonow www.andresimonow.com

 


aus der Serie ‚Umwege, 2012 von Clément Paillardon www.clementpaillardon.com

 


ohne Titel, Polen 2008 von Marion Hammer, http://marionhammer.de/

 


Ecke mit Baum, 2012 von Thomas Bergner, www.thomasbergner.com

 


ohne Titel von Thomas Wienands lpdm.de/fotografie/ungewoehnliche-wahrnehmungen/ungewoehnliche-wahrnehmungen.html

 


‚Selfie Saalfeld‘, 2014 von Jurgen Ostarhhild www.ostarhild.eu

 


Untitled, 2011 by Frank Biringer www.frankbiringer.com

 


ohne Titel aus der Serie „Abseits“ von Max Eicke www.maxeicke.de

 


rom the series “Tanztee”, 2012-2014, by Andrea Grützner www.andreagruetzner.de

 


Ohne Titel, 2012 aus der Serie: Hinterland von OWIEOLE www.owieole.de

 


Iranische Studentin chattet in einem Cafe in Teheran, Iran by Hannes Schick www.hannesschick.com
www.facebook.com/pages/Unofficial-The-Patriot/237864886402672

 


Wildbach ohne Titel, C-Print, 103x130cm, 2011 www.markusguschelbauer.com
„Landschaft und Idylle, Konstrukte der sentimentalen Erinnerung mit gleichzeitig utopischem Gehalt kommen in Form von Video und Fotografie zur Darstellung. Vor allem durch den Einsatz von Plastikfolien und Stoffen, im Kontrast zur natürlichen Umgebung, wird Landschaft abstrahiert, und in dem Versuch, Landschaft als eigenständiges Wesen zu betrachten, in rauminstallative Objekte übersetzt.“

 


‘Reise‘ by Tor Seidel , 2006, C-Print, 60×80 cm, from the series ‘Tableaus’ www.torseidel.de

 


from the series „The Shell“, Dortmund 2013 by Helen Sobiralski   www.helensobiralski.com

 


‚white chair‘ from the series ‚Venezia‘ by Stefanie Seidl

 


‚November‘ by Judith Karcheter, Berlin 2008, www.judithkarcheter.com
Das Foto ist das erste aus einer Reihe von performativen Aktionen im Außenraum. Kleine ausgedachte Szenen werden spielerisch mit einem Ort verknüpft und lassen eine Spur zurück.

 


„Die rote Mannschaft“ 2011 von Hassan J.Richter www.hassan-fotografie.de
Dieses Foto habe ich wie alle anderen in Ostdeutschland aufgenommen. Ich entdeckte diese Schaltzentrale im Chemiedreieck um Halle Bitterfeld. Von hier aus sind mehrere Großbetriebe mit Strom versorgt worden. Nachdem die Ostdeutsche Industrie zerschlagen war, wurde nicht mehr so viel Energie benötigt. Heute sind viele Menschen aus den einstigen Industrieregionen abgewandert. Vieles steht noch leer und wird langsam abgerissen, um einem Supermarkt zu weichen, in dem sich die verbliebenen Arbeitslosen billig versorgen können.

This picture like all others I took in East Germany. I discovered this control centre in the chemical triangle around the towns Halle Bitterfeld. This centre had been supplying electricity to several large industrial companies. After the East German industry had been destroyed, many energy suppliers were not needed anymore. Today many people have moved away from the former industrial areas. Many of those buildings are still empty or are pulled down to make space for new supermarkets which supply the now unemployed people with inexpensive products.

 


„Alexandros vor dem Waschbecken“ von Benita Suchodrev. Fotografiert in Berlin, 2011. www.benitasuchodrev.com

 


ohne Titel von Oliver Herrmann (aus der Havanna Fotoserie)

 


‚ohne Titel’ aus der Serie “monotony” von Robert Hermann- eine Studie zum Pendleralltag und dem Phänomen der Satellitenstadt
www.robertherrmann.com
Link zum Booklet: http://robertherrmann.files.wordpress.com/2012/03/robert-herrmann-monotony-photo-booklet-commuter-traffic-a21.pdf
Autor: Robert Herrmann

 

'Figghia Mia' by Maria Chirco, Sizilien 2010

‚Figghia Mia‘ by Maria Chirco, Sizilien 2010

 

„Sunday at evening“ , 2012 by Gaston Garcia Miramon

 


Ausschnitt aus dem Bild ‚Tennis’ von Peter Langenhahn

 


Cafe Nargiza. Urgentsch. Usbekistan 2009 by Christoph Grill
taken from the book:
Christoph Grill, Short Stalks at Distant Shores . Imaging Post-Soviet Space, Hatje Cantz Verlag,

 


From the series ‘French army training’ by Charlotte Duale

 


‚ohne Titel‘ aus der Serie „Museum Deiner Erinnerung“. ( 2011/2012) von Ulrike Schmitz, www.ulrike-schmitz.com

 


’sin título‘, Banyoles, Spain 2009, from the series „Side Views“ by Eva Brunner www.evabrunner.com, http://evabrunner-photography.blogspot.com

 


„ohne Titel“ , 2006 from the series ‚As If nothing happened‘ by Dorothee Deiss

 


„AUF DER SUCHE NACH DER VERLORENEN ZEIT“ zu finden in der Serie „by the sea“ von Wie-yi Lauw.
‚IN SEARCH OF LOST TIME‘ from the series ‚by the sea‘ by Wie-yi Lauw.

 


‚Journey 03‘ by
Michaela Zimmer

 


„Gates of Haven“ aus der Serie „Shadow World“ von Roger Albani

 


‚Iris on he road‘ by Hans Praefke

 


‚Jerkan, Harkan und Ercan‘, Berlin 2008 von Udo Meinel

 

„2 Legs“, by Charlotte Dualé, 2008, from the series „the spring and the girls“, www.dualecharlotte.com
A documentation about the life of girls scouts in the french countryside.
„2 Legs“ von Charlotte Duale, 2008, aus der Serie „der Frühling und die Mädchen“ www.dualecharlotte.com
Eine Dokumentation über die Pfadfindermädchen auf dem Lande in Frankreich.

 


Balkon, 2007 von Marie-José Ourtilane

 


‘untitled’ from the series ‘Reise nach Jerusalem’ 2012 by Benyamin Reich
The picture is part of 16 photos that are shot at a journey from Berlin to Jerusalem in Germany. The series is currently exhibited in the group exhibition Reise nach Jerusalem’ at the Kunstraum Kreuzberg Bethanien  (Mariannenplatz 2, 10997 Berlin) 30.6. – 19.8.. The show features ten artists from different disciplines and backgrounds, who all have a relationship towards religion, tradition and taboo. It is the first part of a two part exhibition. The second exhibition will open in December at the Artist’s House Jerusalem, Israel.

 


Aus der Serie ‚Gropiusstadt‘ von Lukas Fischer 2011, www.lukasfischer.info
Aktuelle Ausstellungsbeteiligung  vom 3.6. -17.6. „Das Gesetzt des Marktes | Berlin – Bangalore“ im Freien Museum Berlin, www.freies-museum.com
Exhibition participation ‚The law of the market / Berlin-Bangalore‘  June3 – June17 at Freies Museum Berlin, Potsdamestr. 91

 


aus der Serie „remaining bits“ (2011 Hong Kong) by Matthias Steffen www.matthiassteffen.com

 

aus der Serie Portrait of a Couple von Steffi Schöne 2011, www.vonhektor.com

 

Barcelona, 2008 von Martin Dziuba www.martin-dziuba.com

 


aus der Serie ‚frailty index’ 2011 von Melanie Vogel www.melanievogel.com
In der Arbeit frailty index sind Erkundung und Simulation die Grundlage einer Vision des eigenen Alterns. Beobachtung von spezifischen Vorgängen formt dabei ein subjektives Konstrukt des Phänomens. Dabei entsteht der Versuch, den vermeintlich negativ besetzten Begriff des Alterns zu entschärfen und zu entschleunigen.

 


„Die Innenwelt der Außenwelt der Innenwelt“, 2010, von Johanna Landscheidt www.johanna-landscheidt.de
‚The innerworld of the outerworld of the inner world‘ 2010 by Johanna Landscheidt

 


‚Performing Ground‘, Turkey, 2010 by Johnny Amore www.johnnyamore.de

 


„tiefblau“ von Gundula Friese, www.clair.me/artists/gundula-friese/works/

„tiefblau“ ist eine Arbeit über das Meer. Erste Reisen durch die Pyrenäen, von der spanischen zur portugiesischen Küste. Kein Reisebericht. Es ging allein um das Substrat, welches durch die Begegnung mit dem Meer entstanden war. Gundula Friese konstruierte aus Einzelaufnahmen fiktive Panoramen, die es in der Realität so nie gab und die sie ihr doch abgerungen hatte.
Gerade wird in Tübingen die Ausstellung VIEW YORK – Nine Perceptions im D.A.I., Deutsch Amerikanisches Institut mit eröffnet.  Ausgewählte Fotografien u.a.von Leonard Freed, Erich Hartmann , Inge Morath, Gundula Friese,  Das Buch zur Ausstellung ist im Kerber Verlag erschienen und wurde nominiert für den Deutschen Fotobuchpreis 2012.

 


‚Oase‘ by Thomas Raditschnig, Berlin 2011, ATELIER EINUNDZWANZIGZWÖLF, www.einundzwanzigzwoelf.com

 

Song to the Siren | by Tor Seidel, 2010, Ed.5, www.torseidel.de

 


„Ohne Titel“, 2005/2008 by Johannes Kullen http:/Ttät.net/

 

„OT24/02“ 2010 aus Sequence „OT24“ by Olaf Tiedje www.ot-sculptures.com/home.html
„OT24/01“ 2009 als temporärer Unterschlupf errichtet.
2010 zur Behausung „OT24/02″erweitert.
Noch im selben Jahr nach diversen Querelen in „OT24/03“, vernichtet.

 

ohne Titel, 2009, Raphael Stein, www.raphaelstein.de

 

„privacy“ by Stefanie Seidl www.stefanieseidl.com

 

from the series ‚Globalized‘ by Roita, 2010, www.roita.de

 

Aus der Serie »Aus Nacht genommen« (from the series „Taken from Night“) von Jannis Schulze, www.jannisschulze.de

 

’Niedergörne’, 2009 von Christoph Engelhard www.kongfolio.com

 

ohne Titel, 2011 by  e v e

 

Photo by Holger Homann www.holgerhomann.com

 

’Nasszerlegestation’- ehemaliges KKW Rheinsberg (former nuclear power station Rheinsberg) by Tor Seidel. www.torseidel.de
From his photo series  ’Aktive Räume’ – ’aktive rooms’ which means radioactive loaded areas. From 2008 -2010 Tor Seidel has visited and photographed such ’active rooms’: nuclear power stations and temporary storages for nuclear waste located mainly in the former DDR: Rheinsberg in Brandenburg, Lubmin at the Baltic sea, dem Zwischenlager Lubmin and the KKW StendhalI. In addition to those in 2011 photo shootings in further 15 nuclear power plants in West Germany are already planned, requested and partially completed.

 

a whore, (X-Suite for Malcolm) by Valentino Griscioli 2010, www.valentinogriscioli.com

 

„Museum“ by Stefanie Seidl, Hanoi 2011 www.stefanieseidl.com

 

aus der Serie German Portraits von Andrej Glusgold www.glusgold.com

 

aus der Serie Landscapes von Bodo Vitus www.bodovitus.de

 

‘Petra Flurr at SO36’ by Jackie Baier, www.jackielynn.de

 

„A Thing Apart“ (Zoo Berlin) by Lucy Powell,  www.lucy-powell.com

 

„Rollercoaster“  by Stefanie Seidl www.stefanieseidl.com

 

‚Abtritt‘ von Tor Seidel www.torseidel.de

 

nr. 99. Neighbours – Rotterdam 2008. by Ari Versluis & Ellie Uyttenbroek / Exactitudes
http://www.exactitudes.com
Inspired by a shared interest in the striking dress codes of various social groups, the Rotterdam-based photographic team of Ari Versluis & Ellie Uyttenbroek have been systematically recording all over the world  the diverse varieties of  social ‚peer groups‘   for over 16 years. They call their series Exactitudes, a contraction of “exact” and “attitudes”.

 

 

„Pferd“ by Stefanie Seidl www.stefanieseidl.com

„Der Mensch ist erst wirklich tot, wenn niemand mehr an ihn denkt.“ Bertold Brecht

 

‚Françoise Sagan’ (* 21. Juni 1935 in Cajarc, † 24. September 2004 in Honfleur) by Ilse Ruppert www.ilseruppert.de

„Françoise Sagan  incarnated for me the nonplusultra of a cool Parisian woman ever since I’ve discovered her books; all about girls with irresponsible behavior. So I was very pleased to get the assignment to work with her. So, here I was sitting with Francoise Sagan, sipping whisky and listening to the music of Richard Wagner floating through the air. Soon she showed me how to play a cardboard game and we were having fun playing the afternoon away. Suddenly I remembered that I came here to take her portrait. We set up two magnificent chairs in the garden, one for her and one for Brouette, a scotch terrier with a tragic past. Finally she told me, that it was actually Brouette who scecretly wrote her last book. I totally believed her.“
Ilse Ruppert – Photographer Paris/Berlin

 

 

Man traveling southbound at 67 mph on U.S. Route 101 near Montecito, California, at 6:31 p.m. on or around the 28th of a summer month on a Sunday in 1994 – by Andrew Bush http://andrewbush.net/

Title for this body of work is „Vector Portraits“. http://andrewbush.net/vector A.html

A „vector“ in physics is a quantity indicated by a  specified magnitude and direction.  Most of the photos were made while traveling over 70 kph and the titles indicate direction and speed of the driver–and of course, the speed I was traveling while making the photos.  The photos were made between 1989 and 1996 primarily in and around Los Angeles.

See also the stunning book Drive by Andrew Bush published by Yale University Press. New Haven and London

 

‚Wilma’  from the After Yesterday series by Adrian Missika, www.adrienmissika.com

 

Grau von Stefanie Seidl, www.stefanieseidl.com

 

VAKUUMRESONANZ
Eine Serie mit 18 Fotografien.
Vera Hofmann 2009
**Fotobuch, handgebunden, Piezo-Prints auf Monoprint Wolfen, 23×30 cm, 43
Seiten, Auflage 10, bald erscheint ein Künstlerbuch
**Inkjetprints, 80×100 cm

 

Die Serie beginnt in einer Art Vakuumzustand, dem vermeintlichen Nichts.
Genauso wie sich im Vakuum Materie durch Schwingungsenergie materialisiert,
wieder zerfällt und Neues bildet, entstehen meine Bilder ­ intuitiv und
spontan. Vielleicht ist das Ergebnis ein Spiegel der Persönlichkeit,
vielleicht die Summe aller Erfahrungen und Wahrnehmungen über die Zeit oder
vielleicht nur ein kurzes Aufblitzen eines Momentanzustands. Die Kombination
von intuitiv entstandenen Objekten und der Art des fotografischen
Ergebnisses spiegelt die Dichotomie von Ratio und Bauchgefühl wider.

 

( **Vakuumresonanz ist einer der Hauptmechanismen zur Regelung des
harmonischen Aufbaus der Materie in allen Maßstäben – von den subatomaren
Teilchen bis zu den Galaxien.  Ob Atom, Sonnensystem oder Milchstraße  –
gewöhnliche  Materie besteht zu über 99% aus Vakuum. Elementarteilchen, aus
denen Materie besteht, sind Vakuumresonanzen, also Schwingungsknoten;
Attraktoren, Singularitäten des Vakuums.)

 

more info and english explanations: www.verahofmann.de

 

Philip Grey
www.philipgreyf64photography.co.uk

 

Photo of a collection that will be exhibited in October at the
Free Word Centre, 60 Farringdon Road, London EC1R 3GA
www.freewordonline.com

 

My writing room is the crucible of my imagination, a papery habitation wherein I fold and cut and paste my duff-origami alternative words. It is an
environment that has evolved rather than being consciously planned, so it
exhibits an almost overdetermined deshabille. Surprisingly, I don’t mind the
camera roving around it, but in a large part this must be because Phil Grey was the first photographer to produce and exhaustive survey and his work is precise and yet layered, synoptic and yet not reductive. I welcomed Phil’s lens into this tardis like realm, and he nosed it about mercilessly – and yet I never felt exposed.

 

We put the completed panormaic tour on my website, and wherever I go people ask me about the room, and in particular about the weird raffia-work of Post-it notes I have stuck all over the walls. In a way, I suppose what I like best about Phil’s photographic panorama is that it catches the room at a particular point in its development, and since it was shot the room has continued to mutate.

Of course, that means he has had to make a new panorama… and so it goes on.

Will Self

 

Rebecca Delange

 

furniture store by Stefanie Seidl, www.stefanieseidl.com

 

Street Berlin by Harry Weber Photography, www.harry-weber.com

 

Flags by : Adrien Missika, www.adrienmissika.com

 

HITZE, heat by Stefanie Seidl,  stefanieseidl.com

 

Fashion Moment by Cathleen, www.cathleenwolf.com

 

Tröööööööööt by Stefanie Seidl, www.stefanieseidl.com

 

Darius Ramazani, www.worlscup-southafrica.de

 

Bodo Vitus, www.bodovitus.de

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